2016. március 23., szerda

Húsvéti gasztroblogger kampány receptjei: Kacsamell whiskeyvel pácolva, narancs - alma salátával

Kihívást éreztem, hogy induljak a Hegyvidék Bevásárlóközpont Húsvéti gasztroblogger kampányában. Elmentem a Hegyvidék Bevásárlóközpontba körülnéztem, bevásároltam, és megelégedve indultam haza főzni, sütni. Alig vártam, hogy kipróbálhassam az ott vásárolt alapanyagokból az étel készítést. 
A második étel természetesen a kacsamellből készül, salátával.

Kacsamell whiskeyvel pácolva

Hozzávalók 1 szép kacsamell, 1 dl bourbon whiskey, 1 ek méz, tört borókabogyó, parajdi só, rozmaring, rózsabors, szegfűbors
A kacsamellet megmosom, szárazra törlöm, bőrét beirdalom. Kőmozsárban összetöröm a kétféle borsot, borókabogyót, a sóval, hozzáöntöm a whisky-t, mézet és a keverékkel bedörzsölöm a mellek mindkét oldalát. Ezután konyhai műanyagtasakba feszesen becsomagoltuk a fűszerekkel együtt (még jobb, ha vákuum fóliázzuk), majd 24 órára hűtőszekrénybe helyeztük.
Sütés előtt 1/2 órával kiveszem, hogy szoba hőmérsékletű legyen.
Egy nagy serpenyőt felforrósítok, bőrével lefelé beleteszem a
kacsamellet és magas lángon pirosra sütöm, 8-10 perc alatt. Ha nagyon sok zsír sült ki belőle, leveszek annyit, hogy 2-3 evőkanálnyi maradjon a serpenyőben. Megfordítom a húst, alacsonyra veszem a lángot, rálocsolok egy kevés mézet minden szeletre és 5-10 perc alatt - attól függően, hogy mennyire vastag a hús - készre sütöm. 
Kiveszem a serpenyőből és a húst pihentetem legalább 15 percig szeletelés előtt.
Saláta ágyon tálaljuk.

Narancs alma saláta

Hozzávalók:1 jégsaláta vagy friss zöldsaláta, 1 alma, 1 narancs, olíva olaj, balzsamecet 1 ek méz

A salátát apró darabokra tépkedjük, az almát és a narancsot kis kockákra vágjuk. Az olíva olajat a balzsamecettel krémesre keverjük, mézzel ízesítjük. az öntetet salátára csorgatjuk finoman összekeverjük. Érdemes fél órával hamarabb elkészíteni hogy az ízek összeérjenek.

A kacsamellet a MészárSteaknél szereztem be. A zöldségeket, gyümölcsöket a jól felszerelt provence-i Primagora zöldségesnél és a kiegészítőket, különlegességeket pedig a Delizia Gourmetnál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lúdláb torta mogyoróval

Bounty kicsit másképp

Céklás torta

Túrós-narancszselés sütemény

Francia krémes

Aranygaluska vanília öntettel

Csoki bomba

Majorannás pulykamell tésztával

Kókuszgolyó

Medvehagyma paradicsom

Pudingos kekszes torta

Somlói torta

MÁKOS MOGYORÓS KIFLI

ALMÁS PITE

PUDINGOS SÜTI

VADAS MARHASZELET ZSEMLEGOMBÓCCAL

PIZZA

CSOKIS KRÉMSAJTOS

Túrótorta meggyel

Őszibarackdzsem

Őszibarack befőtt

Gyors banán kenyér

Inteligens krémes vagy remegős süti